- Nyomtatás
- 2018.06.03.
- Programajánló
A Borháló tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történõ értékesítés. A Sziget-rendezvényeken stabilan õrzik vezetõ szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az elõzõ évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, ezzel szemben a vörösborok forgalma dinamikusan nõtt. Közölték: a látogatók száma a rendezvényeken évrõl évre ingadozik, ennek függvényében évente 35-45 ezer liter bor értékesíthetõ a nagy nyári fesztiválokon. Az egy fõre jutó fogyasztás tavaly 2016-hoz képest 10,5 százalékkal nõtt; a Borháló idén további 15-20 százalékos bõvülésre számít.
A Borháló Borkereskedés 2013 elején alakult, a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója 2016-ban lett. Kínálatában közel 150 nagy kiszerelésû bor és további 250 borkülönlegesség szerepel. Magyarországon jelenleg 47 Borháló borkereskedés mûködik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret - közölte a borkereskedés. A nyilvánosan elérhetõ cégadatok szerint a Vinotrend Kft. nettó árbevétele tavaly 609 millió forint volt, 2016-ban 544,2 millió forintra tett szert. A cég 2017-ben közel 57 millió forint, az azt megelõzõ évben pedig közel 58 millió forint veszteséget könyvelt el.