- Nyomtatás
- 2022.02.21.
- Programajánló
2022-ben megújul az ország legnagyobb hallgatói fesztiválja, az EFOTT (Egyetemisták és Fõiskolások Országos Turisztikai Találkozója). A 2020 óta tartó koronavírus-járvány vonzata, hogy számos ponton változott meg a fiatalok élete, és ez a fogyasztói igények változását is maga után vonta. Felértékelõdtek a közösségi élmények, a családias hangulat, a célzottan fiataloknak szóló programok; valamint a megfizethetõség is prioritássá vált. Ezek a változások adják a „Tied a fesztivál” címû koncepció alapját. Az egyetemistákat és fõiskolásokat fókuszba helyezõ koncepció a magyar egyetemi és fõiskolai hallgatók bevonásával kerül kialakításra. Várhatóan még ezen a héten elkezdik bejelenteni, kik lesznek az idei fesztivál külföldi húzónevei.
A 2019-es év még rekord látogatószámot hozott az EFOTT számára, több mint 119 ezren vettek részt a fesztiválon, 2020-ban azonban a koronavírus-világjárvány miatt elmaradt az esemény. A pandémia a 2021-ben megrendezett fesztivál programjára, gazdasági lehetõségeire is komoly hatással volt. Így az EFOTT – a komplett magyar fesztiválszervezõ szcénához hasonlóan – a nagy visszatérésre készül idén, az élõ koncertek, a személyes találkozások ünnepére. Ezzel együtt a kulturális, turisztikai és sport programpaletta bõvítésével és színesítésével is készülnek a szervezõk.
„A koronavírus-járvány megmutatta, hogy mennyire tud hiányozni a fiatalok életébõl a közösségi élmény. Az ország legnagyobb hallgatói fesztiválja, az EFOTT abban látja szerepét, hogy a közönség valódi találkozási pontja legyen, amely családias hangulatot, megfizethetõ lehetõségeket, különleges programokat kínál a magyar egyetemistáknak és fõiskolásoknak” – fogalmaz Dr. Lasztovicza Gábor, az EFOTT Kft. ügyvezetõje. Hozzáteszi: a külföldi headliner fellépõket várhatóan napokon belül elkezdik bejelenteni.
Az EFOTT közösségi jellegét erõsíti az idén elindított „Tied a fesztivál” elnevezésû koncepció is, amely a Z-generációs célközönségre szabja a fesztivált, õket emeli a rendezvény középpontjába. Az eddigi tapasztalatokra alapozva az idei esemény sokkal jobban igazodik a célközönség igényeihez; izgalmasabb, a fiatalokhoz valóban közelebb álló fellépõkkel és programokkal. A megújulás a hallgatók elképzelései alapján valósul meg; akik az igényfelmérésen és tervezésen túl a megvalósításba is bevonásra kerülnek. A hallgatói igényekre alapozva a környezetvédelem és a fenntarthatóság lesz az idei EFOTT szervezésének egyik kiemelt fókuszpontja. Ennek megvalósulása a különbözõ egyetemi összefogások keretében, illetve a házigazdaegyetemmel, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel együttmûködésben realizálódik.
A megújulás stratégiai tervezését és végrehajtását az EFOTT új kommunikációs ügynöksége, a NEST Communications látja el. A cég 2021 nyarán 1000 fõs kutatásban vizsgálta a fesztiválokkal, élõ eseményekkel kapcsolatos hazai várakozásokat. A vizsgálat során az derült ki, hogy az megkérdezettek 56 százaléka már 2021 nyarán vállalná a részvételt tömegrendezvényeken biztonsági korlátozások nélkül. „A tavaly nyárra vonatkozó várakozásokhoz képest, az idei évre sokkal pozitívabbak a kilátások, hiszen tovább erõsödött az emberekben a vírussal szembeni biztonságérzet. Ezt bizonyítja a PwC’s Global Entertainment és a Media Outlook nem rég megjelent elõrejelzése is, mely szerint a könnyûzenei iparágban 2021 és 2025 között évente 17 százalékos bevételnövekedés várható. Izgalmas kihívás egy olyan márka megújításán dolgozni, amely ilyen jelentõs értéket képvisel az egyetemisták és fõiskolások körében. Célunk, hogy még közelebb hozzuk hozzájuk az eseményt, és az EFOTT legyen az a fesztivál, amelyhez a legjobban kötõdnek a magyar fiatalok” – mondja Énekes Bence, a NEST Communications alapító-ügyvezetõje.