A szentek festõje, Kisléghi Nagy Ádám képei mutatkoznak be Rómában
Sárközy Júlia, az MTI tudósítója jelenti: Róma, 2016. március 17., csütörtök (MTI, fotó: kisleghi.com) - Több mint negyven vallásos témájú képet mutat be Kisléghi Nagy Ádám festõmûvész elsõ önálló római kiállítása, amely a Római Magyar Akadémián (RMA) csütörtök este nyílik meg. A május 8-ig látható tárlat a latinul János evangéliumát idézõ Lux in tenebra lucet (A világosság a sötétben ragyog fel), a fényárnyék technika mint a lelkiség újjászületése címet kapta. A címet a kiállítást megnyitó Daniel Emilio Estivill mûvészettörténész, a római Pápai Gergely Egyetem ikonográfia professzora választotta, aki korábban monográfiát írt a magyar festõrõl. A magyarországi templomokból, valamint magyar és külföldi magángyûjteményekbõl származó olajfestmények, temperák és ikonok mindegyike a keresztény ikonográfia ismert alakjait és jeleneteit ábrázolja. A szentek festõjeként ismert Kisléghi Nagy Ádám az MTI-nek munkásságáról úgy fogalmazott: az árral szemben úszom, ahogyan a zenében is a klasszikust szeretem, a rímelõ, veretes irodalmat, az építészetben a hagyományos szerkezeteket, ugyanígy a festészetben is a klasszikust követem.
A festõ szerint a szentek közel állnak az emberekhez és példaképek a mai korban is, amikor a korrupció és a hitelüket vesztõ emberek miatt példaképeket keresünk. Saját mûvei közül a kiállítás meghívóján is szereplõ, Szent Ferenc eksztázisban címû olajfestményt emelte ki, valamint az Emmausi vacsorát ábrázoló képet, amely a budapesti apostoli nunciatúra tulajdona. A portrék között szerepel Batthyány-Strattmann László arcképe, a szegények orvosáé, akit 2003-ban Rómában avattak boldoggá. A Szent Péter-bazilika homlokzatát a boldoggá avatáskor díszítõ Batthyány-Strattmann László-molinó Kisléghi Nagy Ádám festményének másolata volt. Az RMA galériájában rendezett kiállításon ikonok is láthatók. Mint Kisléghi Nagy Ádám elmondta, az ikonok iránt egyre nagyobb az érdeklõdés, olyannyira, hogy ikonfestészeti tanfolyamokat tart. A festõmûvész a kiállítás egyetlen fogyatékosságának nevezte, hogy nem sikerült Rómába szállítani a szombathelyi székesegyház és az egri bazilika számára készített nagy méretû festményeit, amelyeknek kisebb vázlatait láthatja az olasz közönség.
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.