A vidéken élõk visszanyerték jogukat a nyugodt, zaj- és pormentes élethez - mondta az államfõ, egyben emlékeztetett arra is, hogy a 85-ös és a 86-os út a legveszélyesebbek közé tartozott Magyarországon. Az út része lesz a 65-ös európai közlekedési folyosónak, amely a Balti-tengert köti össze Rijekával, ehhez kapcsolva Mosonmagyaróvárt, Csornát, Zalaegerszeget és Nagykanizsát is - mondta a köztársasági elnök. Az elnök elmondta, jól idõzített az átadás idõpontja, mert a hosszú hétvégén az egész ország útra kel, hogy mindenszentek és halottak napja alkalmából leróják tiszteletüket a temetõkben. A következõ héttõl pedig könnyebben juthatnak munkába az út mentén élõk - fûzte hozzá. Emlékeztetett arra is, hogy a térség közlekedései viszonyait javította csaknem egy éve az M85-ös gyorsforgalmi út csornai elkerülõ szakaszának átadása is, amellyel jelentõs mértékben csökkent a rábaközi városon keresztülhaladó teherforgalom. Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésfejlesztésért felelõs államtitkára kiemelte: tizenkét település lélegzik fel a 92 kilométernyi autóút megépítésével.
Szavai szerint 2000-ben még mindössze 530 kilométernyi gyorsforgalmi útja volt Magyarországnak, a hálózat sûrûsége kevesebb mint az egyharmada volt az európai átlagnak, az elmúlt 15 évben viszont, köszönhetõen a hazai és uniós forrásoknak, 947 kilométernyi úthálózat, benne 507 kilométer gyorsforgalmi út készült el. Hozzátette: az a terv, hogy a következõ 5-6 évben több út épüljön meg, mint amennyi 2000-2015 között megépült. Nem kevesebb mint 949 kilométer utat fogunk építeni, ebbõl 615 kilométer lesz a gyorsforgalmi út, 140 kilométer a kétszer kétsávos fõút, és bekötõutak tömege épül majd meg - jelentette ki. Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. vezérigazgatója elmondta: az M86-os megépítése az elmúlt három év legjelentõsebb közúti beruházása. Hozzáfûzte: az M86-os gyorsforgalmi úton 92 kilométerén 13 külön szintû csomópont és 13 körforgalom épült meg, a teljes beruházás költsége szavai szerint több mint 150 milliárd forint volt, aminek egy részét az Európai Unió, másik részét a magyar kormány biztosította. A kivitelezés jó minõségben, határidõre készült el.
Hende Csaba (Fidesz) Szombathely országgyûlési képviselõje az ünnepségen úgy fogalmazott: áldás az elkészült út mindenkinek, aki közlekedik rajta, hiszen biztonságban, gyorsan és kényelmesen és kevesebb üzemanyagot fogyasztva juthat el rajta a céljához. A politikus emlékezetett arra: 2010-ben az elõzõ szocialista kormányzat által is megígért útból mindössze 3,5 kilométer volt kész, a folytatáshoz pedig sem az anyagi források, sem a szükséges engedélyek, a területek kisajátítása nem voltak meg. Hozzátette, a jelenlegi kormányzat viszont nemcsak megígérte, de meg is építtette az utat, végrehajtva a régióban az elmúlt évtizedek legnagyobb közúti közlekedési beruházását. Ágh Péter (Fidesz), Hegyfalu és térségének országgyûlési képviselõje, Vas megye fejlesztési biztosa köszöntõjében arról szólt, hogy az átadott útszakasz okozta változás Vasegerszeg, Vámoscsalád és Répcelak 3400 lakójának életében lesz a legszembetûnõbb, otthonaikba a kamiondübörgés helyett a megnyugtató csend és harmónia költözik.
Gyopáros Alpár (Fidesz), Csorna és térsége országgyûlési képviselõje kiemelte: Gyõr-Moson-Sopron megyében az elmúlt 6 évben csaknem 54 kilométernyi gyorsforgalmi út épült meg, de a munkát tovább kell folytatni, például az M85-ös Csorna és Sopron közötti gyorsforgalmi szakasz mielõbbi átadásával, illetve a 83-as fõút Gyõr és Pápa közötti szakaszának megépítésével új nyomvonalon.