A szövetség elnöke szerint a jelenleg Gyõr és Veszprém között közlekedõ csehszlovák motorvonatok nem alkalmasak a hegyvidéki közlekedésre, állandóan elromlanak és lassan járnak. A mozdonyos szerelvények pedig nagy tömegükkel károsítják a 120 éves magas-bakonyi vasútvonalat, komoly pályafenntartási költségeket generálva. Bödecs Barnabás kiemelte, a négytengelyes, majdnem húszéves osztrák gyártmányú kocsik kisebb tömegükkel és kedvezõbb fogyasztá- sukkal az üzemeltetési költségeket is csökkentenék. Az egyesület vezetõje jelezte azt is, hogy a vonalon napközben Gyõrbõl délelõtt négy, Veszprémbõl pedig délután hat órán át nem indul vonat, ezért legalább a nyári idõszámítás szerint hétvégente szeretnék ebben az idõszakban egy új vonatpár indítását. Bödecs Barnabás kitért arra is, hogy az új motorvonatok megfelelõ fékrendszerrel lejtõs pályán is meg tudnak állni, így Eplényben is ki lehetne alakítani legalább egy megállóhelyet. Ugyanis jelenleg a Veszprém megyei településtõl két kilométerre egy régi rakodóhelyen áll meg a vonat, ahonnan járda sem vezet a fõút mentén a faluba. A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség önkormányzati és civil tömörülés, melynek jelenleg közel 60 tagja van, melybõl 12 önkormányzat: köztük Gyõr és Veszprém.