Hírmûsor kategóriában a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a Rádió Szentendre, az Európa Rádió debreceni, sátoraljaújhelyi és miskolci adója, az ugyancsak miskolci Csillagpont Rádió, az egri FM7, a tiszafüredi Tisza-tó Rádió, a békéscsabai Mega Rádió, az Érd FM, a Rádió Dabas, a Fehérvár Rádió, valamint a hódmezõvásárhelyi Rádió 7 pályázott sikerrel - írták. Szolgáltató magazin kategóriában is támogatáshoz jutott a Rádió 7, a Mega Rádió és az Érd FM, hozzájárulnak továbbá a székesfehérvári Alpha Rádió, a Bajai Rádió, a paksi Fortuna Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a Berettyó Rádió, a kiskunmajsai Sirius Rádió, a pécsi Rádió 1, a kalocsai Korona Rádió és a Rádió Szarvas költségeihez. Úgy fogalmaztak, hogy a médiatanács a szolgáltatók sokszínûségének elkötelezett támogatója, pályázataival évek óta segít a stúdióknak, és a célja a jövõben is az, hogy tevékenységével hozzájáruljon a hallgatók tájékozódásához helyi ügyekben.
A grémium a vidéki kisközösségi rádiós eljárásban Karcagon a Karcag FM tervével pályázó Kun-Média Kft.-t, Kiskunfélegyházán a Rádió Smile tervével pályázó Mosoly Média Kft.-t nyilvánította nyertesnek. A Sárvár 96,5 MHz rádiós frekvencia eljárása tartalmi vizsgálatának részeként a médiatanács hiánypótlásra hívta fel az egyedüli pályázót, a Sárvári Média Nonprofit Kft.-t, amelytõl felvilágosítást is kér - közölte az NMHH. Véglegesítették a Szombathely 88,4 MHz és a Velence Meleg-hegy 90,4 MHz pályázati felhívásának szövegét, a dokumentumok csütörtöktõl, illetve péntektõl olvashatóak a mediatanacs.hu honlapon. A 72 ezer fõs vételkörzetû szombathelyi frekvencia közösségi jellegû hasznosítására, valamint a 60 ezer fõs vételkörzetû velencei frekvencia kereskedelmi hasznosítására szóló pályázati ajánlatokat január közepén lehet majd benyújtani.
A 30 ezer fõs vételkörzetû, kereskedelmi hasznosítású Hajdúböszörmény 98,9 MHz pályázatifelhívás-tervezetének elfogadott szövege szintén csütörtöktõl olvasható a honlapon - tették hozzá. A médiatanács helyt adott annak a kérelemnek, hogy a Mária Rádió esztergomi, piliscsabai és dömösi adóinak jogosultságait a szolgáltató november 15-tõl összevonja. Hangsúlyozták azt is: júniusban a TV2 idõjárás-jelentésében kilencszer nem elég jól látható módon tüntették fel egy sörhirdetés reklámjellegét az osztott képernyõs megjelenítéskor, ezért a médiatanács figyelmeztette a szolgáltatót a szabályok betartására. A grémium határozott továbbá a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség piacfelügyeleti eljárást és médiapiac-ágazati vizsgálatot kezdeményezõ beadványáról, amelyet az RTL Klub és a TV2 mûsorterjesztési díjainak bevezetésével összefüggésben terjesztettek elõ. A döntés szerint nem indítanak ilyen eljárást, illetve vizsgálatot, mivel a kifogásolt piaci sajátosságokat jogvitás eljárásban kell kezelni. A szövetségnek a témában korábban benyújtott kérelme alapján jelenleg folyik egy bírósági eljárás - olvasható a közleményben.