A helyettes államtitkár emlékeztetett arra is, hogy a GYSEV az elmúlt években már teljes egészében korszerûsítette a Bécs-Sopron-Szombathely-Szentgotthárd-Graz közlekedési folyosó magyarországi szakaszát, Csorna és Porpác között pedig több mint 50 kilométeren tavaly nyárra készült el a szakasz villamosítása. Megfogalmazása szerint a dízel vontatásról való áttérés nemcsak környezetkímélõ, de jelentõs megtakarítást is eredményez a vasúttársaság számára az energiaköltségekben. Mosóczi László beszédében kitért arra, hogy a kormány 2022-ig összesen 3700 forint uniós és hazai forrást szán a közúti és vasúti fejlesztésekre. Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója elmondta: a felújítást követõen a Szombathely-Zalaszentiván szakaszon is megindulhat a villamos vontatás, az utazóközönséget pedig a nagyobb kényelmet kínáló Flirt motorvonatokkal szállítja a vasúttársaság. Elmondta, elképzeléseik szerint a vasútvonal fejlesztésének következõ lépése lehet Zalaszentivánnál egy úgynevezett delta vágány kiépítése, amely megkönnyítené a vasúti közlekedést és az árufuvarozást Szlovénia irányába, ehhez azonban szintén európai uniós forrást vennének igénybe. Az átadóünnepség résztvevõi a beszédek elhangzása után vonatra ültek, Szombathely és Püspökmolnári között tettek egy próbautat.