Szentgotthárd igazgatója Budapesten újságíróknak, az elõzõ évet értékelve. Hozzátette: ezt megelõzõen a legnagyobb darabszámot 1999-ben és 2015-ben bocsátotta ki a gyár, mindkét évben mintegy 512 ezer motor készült. A tavaly elõállított motorok nagy része, több mint 470 ezer a legkorszerûbb technológiát alkalmazó Flex gyárban készült, itt 38 motorvariánst gyártanak. A korábbi generációs Family motorokat gyártó üzemrészben 158 ezer motort állítottak elõ tavaly. Szentgotthárdon az Opel valamennyi modelljéhez készülnek motorok, az év autója címet 2016-ban elnyerõ Astráké pedig mind innen kerül ki. Február közepén várhatóan már a 9 milliomodik motort szerelik össze a magyarországi gyárban. Grzegorz Buchal jelezte, hogy az idén 2016-hoz hasonló számokat várnak. Hozzátette: a Flex gyár gyakorlatilag teljes kapacitásán mûködik.
Szentgotthárdon az Opel eddig 1,4 milliárd eurót fektetett be: a magyarországi motorgyár az Opel legnagyobb ilyen üzeme, amely több mint 2000 embernek ad munkát. Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezetõ igazgatója arról számolt be, hogy tavaly a márkakereskedések 10 536 új Opelt értékesítettek Magyarországon. Ezzel a személyautók és kishaszonjármûvek piacán 8,9 százalékos a részesedése, a harmadik helyen áll a márkák sorrendjében. Az elõzõ évek növekedése ezúttal mérséklõdött, a személyautó-eladásokban 6 százalékos volt, alacsonyabb, mint a piaci átlag - tette hozzá Koncz Gábor. Megjegyezte, ugyanakkor a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesületének statisztikája szerint 2016-ban növekedett a reexport, ez pedig jelentõsen torzítja az értékesítési adatokat. Szólt arról is, hogy a márka 2017-ben hét új modellt mutat be. Ezek között lesz az Ampera-e elektromos autó, amely azonban Magyarországra csak késõbb érkezik. Európában tavaly az Opel mintegy 1,16 millió autót adott el, 46 ezerrel többet, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése változatlanul 5,73 százalék.