..::Savaria On-line::.. - Hírek: Opel-felvásárlás - Egyelõre nincs garancia a németországi munkahelyek megõrzésére
..::Savaria On-line::..

Navigáció
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Keress minket facebookon
sopronfest

balaton sound

efott

művészetek völgye

sziget

tábor fesztivál

strand fesztivál

MTI

  • Teljes a SopronFest programja

    Teljes a SopronFest programja

    2024.04.20 - Mintegy 75 helyszínen csaknem háromszáz programmal várja a látogatókat a 2. SopronFest máj...

  • MOL Nagyon Balaton: idén is világsztárok a fesztiválkínálatban

    MOL Nagyon Balaton: idén is világsz...

    2024.04.14 - Gregory Porter Veszprémben, a Morcheeba Paloznakon, Jan Blomqvist Tihanyban, a Purple Disco Mach...

  • Előadó-támogatói programot indít a WMMD

    Előadó-támogatói programot indít...

    2024.04.12 - Artist 2 Watch néven független hazai előadók részére indít komplex támogatási programot ...

  • Paolo Nutini júliusban az Akvárium Klubban lép fel

    Paolo Nutini júliusban az Akvárium ...

    2024.04.03 - Napjaink egyik legnépszerűbb brit dalszerző-előadója, az olasz származású skót Paolo Nut...

  • Sziget - Halsey, Liam Gallagher és Skrillex is fellép az idei fesztiválon

    Sziget - Halsey, Liam Gallagher és S...

    2024.03.27 - Mások mellett Liam Gallagher, Halsey, Skrillex, Janelle Monáe, Raye és Tom Odell neve is szere...

  • Debrecenben indul az idei Fülesbagoly Tehetségkutató

    Debrecenben indul az idei Fülesbagol...

    2024.03.25 - Debrecenben indul május 5-én az idei Fülesbagoly Tehetségkutató-sorozat. A mostani, négyál...

  • TÁBOR Fesztivál

    TÁBOR Fesztivál

    2023.08.26 - Jegyek a helyszínen kaphatók.


Opel-felvásárlás - Egyelõre nincs garancia a németországi munkahelyek megõrzésére
Opel-felvásárlás - Egyelõre nincs garancia a németországi munkahelyek megõrzéséreBerlin, 2017. február 20., hétfõ (MTI) - Az Opel autógyártó társaság jövendõ francia tulajdonosa egyelõre nem adott garanciát a több mint 18 ezer németországi munkahely megõrzésére - mondta hétfõn a tulajdonosváltás ügyével
foglalkozó német kormánymegbízott. Matthias Machnig, a gazdasági minisztérium államtitkára, az ARD országos köztelevíziónak elmondta, hogy az Opel mostani és következõ tulajdonosával, az amerikai General Motors (GM) és a Peugeot, a Citroen és a DS márkákat összefogó PSA francia konszern képviselõivel kezdett egyeztetések reménykeltõek, de nincs írásbeli vállalás arról, hogy a PSA tovább foglalkoztatja valamennyi munkatársat és megtartja mind a három németországi üzemet. A német kormány ugyan közvetlenül nem vesz részt a GM és a PSA tárgyalásain, de az érintett tartományok vezetésével és a szakszervezetekkel együttmûködve igyekszik képviselni a dolgozók és a német ipar érdekeit a két cégnél és a PSA-ban tulajdonrésszel rendelkezõ francia államnál.

Hétvégi német sajtóhírek szerint a PSA jelezte a német kormánynak, hogy nem lesznek elbocsátások és legalább 2020-ig folytatják a fejlesztéseket a három üzemben - az Opel rüsselsheimi központjában több mint 14 ezer embert foglalkoztató gyárban, a mintegy 2100 embernek munkát adó kaiserslauterni, és a bõ 1800 embert foglalkoztató eisenachi gyárban -, valamint a 2014-es gyárbezárás óta alkatrészellátó központként mûködõ bochumi telephelyen. Minderrõl korai lenne még találgatni - mondta Matthias Machnig az ARD-nek. A berlini vezetés legfõbb törekvése nemcsak a munkahelyek megõrzése, hanem a beruházások, fejlesztések folytatása 2020 után és a kutatás-fejlesztési tevékenység megtartása Németországban, különös tekintettel az autóipar átalakulására, az elektromos meghajtási technológia és a digitalizáció elõretörésére. A Der Spiegel címû hetilap a hétvégi számában azt írta, hogy az esélyek nem jók, mert Párizs az iparpolitikában a nemzeti érdekeket helyezi az elsõ helyre, és a korábbi hasonló, határokon átívelõ egyesülések esetében a stratégiai jelentõségû részlegeket rendre áttelepítették Franciaországba.

Ágazati szakértõk szerint az a legnagyobb kockázat, hogy túlságosan hasonló a két autógyártó profilja - egyformán a középkategóriás modellekre és a lassan fejlõdõ, telített európai piacra összepontosítanak -, ezért nem egészítik ki egymást. Ráadásul mindkét cég nehéz helyzetben van, a gyártókapacitások kihasználtsága az Opelnél mindössze 65 százalékos, és a PSA is túlkapacitásokkal küzd. Ezért a fúzióval létrejövõ új cégnél - amely a Volkswagen után a második legnagyobb európai autógyártó lesz - a költségcsökkentés és a gyártás ésszerûsítése lesz az elsõ számú feladat, ami leépítésekkel járhat. A gyárak közül elsõsorban Kaiserslautern kerülhet veszélybe, mert ott állítják elõ az Opel dízelmotorokat, és ebben a technológiában a PSA fejlettebbnek számít - írta a Der Spiegel. A Bild am Sonntag címû lap szerint a GM és a PSA két és fél héten belül, a genfi autószalon március 9-i kezdetéig megállapodhat az Opel átadásáról. A Welt am Sonntag szerint még három hétig tarthatnak a tárgyalások, és a PSA évi 500 millió eurós költségcsökkentési programot indíthat az Opelnél, ami akár 6250 munkahely megszüntetését jelentheti.

A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon mûködõ üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztató Opel 1862 óta mûködik. Hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó cég 1931 óta a GM-hez tartozik, és 1999 óta veszteséges.
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Még nem értékelték