A német kormány viszont azt szeretné elérni, hogy az új tulajdonos hosszabb távon biztosítsa a németországi munkatársak foglalkoztatását, a gyárak üzemeltetését, a beruházások és a kutatás-fejlesztési tevékenység folytatását. A több mint 18 ezer németországi Opel-alkalmazott képviselõi bizakodóak. A Carlos Tavares-szel folytatott egyeztetéseken a francia konszern vezetõje hitelesen képviselte, hogy a PSA érdekelt az Opel és a brit leányvállalat, a Vauxhall Motors önállóságának megõrzésében és tartós fejlõdésében, és új tulajdonosként betartaná az érvényes kollektív szerzõdést - közölte kedden az Opel üzemi tanácsának vezetõje, Wolfgang Schäfer-Klug. A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val veszteséges európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az elsõ hírek a tervezett ügyletrõl. Német sajtójelentések szerint a francia kormány ugyan tudott a francia állami résztulajdonban álló PSA és az amerikai cég tárgyalásairól, de a német kormány csak a sajtóból értesült az ügyrõl, és nincs igazán lehetõsége az Opel sorsának befolyásolására.
Várakozások szerint három héten belül, a genfi autószalon március 9-i kezdete körül készülhet el a megállapodás az Opel eladásáról. Ágazati szakértõk szerint a garanciák lejárta után leépítések következhetnek. A legnagyobb kockázat az, hogy túlságosan hasonló a két autógyártó profilja - egyformán a középkategóriás modellekre és a lassan fejlõdõ, telített európai piacra összpontosítanak -, ezért nem egészítik ki egymást. Ráadásul mindkét cég nehéz helyzetben van, a gyártókapacitások kihasználtsága az Opelnél mindössze 65 százalékos, és a PSA is túlkapacitásokkal küzd. Ezért a fúzióval létrejövõ új cégnél - amely a Volkswagen után a második legnagyobb európai autógyártó lesz - a költség-csökkentés és a gyártás ésszerûsítése lesz az elsõ számú feladat. A gyárak közül elsõsorban Kaiserslautern kerülhet veszélybe, mert ott állítják elõ az Opel dízelmotorokat, és ebben a technológiában a PSA fejlettebbnek számít. Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon mûködõ üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges.