..::Savaria On-line::.. - Hírek: NFM: több mint 1500 milliárdnyi vasútfejlesztés a következõ években
..::Savaria On-line::..

Navigáció
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Keress minket facebookon
sopronfest

balaton sound

efott

művészetek völgye

sziget

tábor fesztivál

strand fesztivál

MTI

  • Teljes a SopronFest programja

    Teljes a SopronFest programja

    2024.04.20 - Mintegy 75 helyszínen csaknem háromszáz programmal várja a látogatókat a 2. SopronFest máj...

  • MOL Nagyon Balaton: idén is világsztárok a fesztiválkínálatban

    MOL Nagyon Balaton: idén is világsz...

    2024.04.14 - Gregory Porter Veszprémben, a Morcheeba Paloznakon, Jan Blomqvist Tihanyban, a Purple Disco Mach...

  • Előadó-támogatói programot indít a WMMD

    Előadó-támogatói programot indít...

    2024.04.12 - Artist 2 Watch néven független hazai előadók részére indít komplex támogatási programot ...

  • Paolo Nutini júliusban az Akvárium Klubban lép fel

    Paolo Nutini júliusban az Akvárium ...

    2024.04.03 - Napjaink egyik legnépszerűbb brit dalszerző-előadója, az olasz származású skót Paolo Nut...

  • Sziget - Halsey, Liam Gallagher és Skrillex is fellép az idei fesztiválon

    Sziget - Halsey, Liam Gallagher és S...

    2024.03.27 - Mások mellett Liam Gallagher, Halsey, Skrillex, Janelle Monáe, Raye és Tom Odell neve is szere...

  • Debrecenben indul az idei Fülesbagoly Tehetségkutató

    Debrecenben indul az idei Fülesbagol...

    2024.03.25 - Debrecenben indul május 5-én az idei Fülesbagoly Tehetségkutató-sorozat. A mostani, négyál...

  • TÁBOR Fesztivál

    TÁBOR Fesztivál

    2023.08.26 - Jegyek a helyszínen kaphatók.


NFM: több mint 1500 milliárdnyi vasútfejlesztés a következõ években
NFM: több mint 1500 milliárdnyi vasútfejlesztés a következõ évekbenVelence, 2017. március 2., csütörtök (MTI) - Több mint 1500 milliárd forintnyi vasútfejlesztés indul el vagy fejezõdik be a következõ években hazai és európai uniós forrásokból, valamint kínai hitelbõl - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelõs helyettes államtitkára csütörtökön Velencén, a X. Kõ- és Kavicsbányász Napok konferencián. Mosóczi László ismertette, hogy az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) 2. prioritásának teljes kerete nettó 459 milliárd forint, amit a hazai vasúti törzshálózat felújítására fordítanak. Az IKOP 4. prioritása nettó 331 milliárd forintot tartalmaz és az elõvárosi vonalak és vasútállomások korszerûsítését célozza. Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) által Magyarországnak biztosított forrásból maximum 341 milliárd forintra lehet pályázni Brüsszelnél. Magyarország 9 vasúti projektet valósít meg a támogatásból és biztosan felhasználja a rendelkezésre álló keretet - fûzte hozzá.

Megemlítette a kínai hitelbõl, mintegy 500 milliárd forintból megvalósuló Budapest-Belgrád vasutat, amely óránként 160 kilométeres sebességet tesz majd lehetõvé és jelentõsen gyorsítani fogja a szerb fõváros vasúti megközelítését. Mosóczi László az IKOP 2. prioritásának fejlesztései között említette a Püspökladány-Debrecen vasútvonal korszerûsítését 121 milliárdból, a Szántód-Kõröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonalszakasz felújítását 70 milliárdból. Elõkészítés alatt áll a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója 2,5 milliárd forintból és tervezik a Liszt Ferenc repülõtér kötöttpályás kapcsolatának kiépítését, amelynek egy része a föld alatt futna. Az IKOP 4. prioritásában 17 projekt szerepel, közöttük a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása 45 milliárdból, a Szeged-Hódmezõvásárhely között közlekedõ Tram-train megvalósítása 16 milliárdból és a Mezõzombor-Sátoraljaújhely közötti vonal fejlesztése 23 milliárdból. Huszonegy milliárd forint áll rendelkezésre Debrecen intermodális csomópontjának kialakítására, további 48 milliárd hasonló fejlesztésekre más városokban (Székesfehérvár, Eger, Tatabánya-Bicske, Miskolc, Nyíregyháza, Kaposvár). Huszonhét milliárd forintot szánnak Szabadbattyán és Aszófõ között az észak-balatoni vasútvonal villamosítására és szûk keresztmetszetének kiváltására, további másfél milliárdot az észak-balatoni vasútállomások korszerûsítésére.

A CEF forrásaiból 75 milliárd forint jut a Kelenföld-Százhalombatta vonal korszerûsítésére, további 88 milliárd a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalra. A Rákos-Hatvan közötti szakasz fejlesztésére 114 milliárdot szánnak, a Békéscsaba-Lõkösháza közötti szakaszra 80 milliárdot, míg a Budapest déli összekötõ Duna-híd korszerûsítésére 36 milliárdot.

A közúthálózatra összesen mintegy 1300 milliárd forintot fordítanak a következõ években: az IKOP 1. prioritása 733 milliárdot, az IKOP 3. prioritása 382 milliárdot, a CEF pedig 69 milliárdot tartalmaz. Az államtitkár példaként említette a 8-as fõút várpalotai elkerülõjét, az M30 országhatárig történõ fejlesztését, az M35 két szakaszát, az M4-es autópályát, az M2-es út megvalósítását Budapest-Vác között, az M0 déli szektorának fejlesztését, illetve az M9 Zalaegerszeg-Vasvár közötti út megépítését. Mosóczi László elmondta, hogy a kerékpáros infrastruktúrafejlesztések több mint 500 kilométert érintenek a következõ idõszakban és 24 milliárd forintot fordítanak rá. A legtöbb beruházás elõkészítés alatt áll, így a Balatoni Bringakör, a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest szakaszok, vagy a Tisza-tavi kerékpárút is. A X. Kõ- és Kavicsbányász Napok konferenciát a Szilikátipari Tudományos Egyesület, kõ- és kavics szakosztálya szervezi a Magyar Bányászati Földtani Hivatal, a Magyar Bányászati Szövetség és a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet közremûködésével. A kétnapos tanácskozás programjában a bányászat és a bányászati szakigazgatás aktuális kérdései mellett gépbemutatók, pályázati lehetõségek bemutatása is szerepel, valamint szó lesz a MINATURA2020 projekt céljáról és eddigi eredményeirõl.

Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Még nem értékelték