Megemlítette a kínai hitelbõl, mintegy 500 milliárd forintból megvalósuló Budapest-Belgrád vasutat, amely óránként 160 kilométeres sebességet tesz majd lehetõvé és jelentõsen gyorsítani fogja a szerb fõváros vasúti megközelítését. Mosóczi László az IKOP 2. prioritásának fejlesztései között említette a Püspökladány-Debrecen vasútvonal korszerûsítését 121 milliárdból, a Szántód-Kõröshegy és Balatonszentgyörgy közötti vonalszakasz felújítását 70 milliárdból. Elõkészítés alatt áll a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója 2,5 milliárd forintból és tervezik a Liszt Ferenc repülõtér kötöttpályás kapcsolatának kiépítését, amelynek egy része a föld alatt futna. Az IKOP 4. prioritásában 17 projekt szerepel, közöttük a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítása 45 milliárdból, a Szeged-Hódmezõvásárhely között közlekedõ Tram-train megvalósítása 16 milliárdból és a Mezõzombor-Sátoraljaújhely közötti vonal fejlesztése 23 milliárdból. Huszonegy milliárd forint áll rendelkezésre Debrecen intermodális csomópontjának kialakítására, további 48 milliárd hasonló fejlesztésekre más városokban (Székesfehérvár, Eger, Tatabánya-Bicske, Miskolc, Nyíregyháza, Kaposvár). Huszonhét milliárd forintot szánnak Szabadbattyán és Aszófõ között az észak-balatoni vasútvonal villamosítására és szûk keresztmetszetének kiváltására, további másfél milliárdot az észak-balatoni vasútállomások korszerûsítésére.
A CEF forrásaiból 75 milliárd forint jut a Kelenföld-Százhalombatta vonal korszerûsítésére, további 88 milliárd a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalra. A Rákos-Hatvan közötti szakasz fejlesztésére 114 milliárdot szánnak, a Békéscsaba-Lõkösháza közötti szakaszra 80 milliárdot, míg a Budapest déli összekötõ Duna-híd korszerûsítésére 36 milliárdot.
A közúthálózatra összesen mintegy 1300 milliárd forintot fordítanak a következõ években: az IKOP 1. prioritása 733 milliárdot, az IKOP 3. prioritása 382 milliárdot, a CEF pedig 69 milliárdot tartalmaz. Az államtitkár példaként említette a 8-as fõút várpalotai elkerülõjét, az M30 országhatárig történõ fejlesztését, az M35 két szakaszát, az M4-es autópályát, az M2-es út megvalósítását Budapest-Vác között, az M0 déli szektorának fejlesztését, illetve az M9 Zalaegerszeg-Vasvár közötti út megépítését. Mosóczi László elmondta, hogy a kerékpáros infrastruktúrafejlesztések több mint 500 kilométert érintenek a következõ idõszakban és 24 milliárd forintot fordítanak rá. A legtöbb beruházás elõkészítés alatt áll, így a Balatoni Bringakör, a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest szakaszok, vagy a Tisza-tavi kerékpárút is. A X. Kõ- és Kavicsbányász Napok konferenciát a Szilikátipari Tudományos Egyesület, kõ- és kavics szakosztálya szervezi a Magyar Bányászati Földtani Hivatal, a Magyar Bányászati Szövetség és a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet közremûködésével. A kétnapos tanácskozás programjában a bányászat és a bányászati szakigazgatás aktuális kérdései mellett gépbemutatók, pályázati lehetõségek bemutatása is szerepel, valamint szó lesz a MINATURA2020 projekt céljáról és eddigi eredményeirõl.