Közvetlenül a határ menti falvakban élõk számára pedig talán a legfontosabb, hogy hamarosan megkezdõdhet hat kisléptékû közúti kapcsolat kivitelezése - emelte ki. A fejlesztési projekt ismertetõ anyagából kiderül, hogy a Szentpéterfa és Nagysároslak (Moschendorf), Kõszeg és Rõtfalva (Rattersdorf), Zsíra és Locsmánd (Lutzmannsburg), Fertõrákos, Sopronpuszta és Szentmargitbánya (Sankt Margarethen), Várbalog, Albertkázmérpuszta és Féltorony (Halbturn), valamint Rajka és Németjárfalu (Deutsch Jahrndorf) települések közötti utak felújításával segítik a határ menti települések jobb összekapcsolását. Magyar Levente a fejlesztés bemutatását követõen a burgenlandi-magyar együttmûködés gördülékenységérõl és magas színvonaláról beszélt, egyúttal kiemelte, hogy Hans Niessl, Burgenland tartományfõnöke soha nem hagyta, hogy a kétoldalú kapcsolatokban felmerülõ nehézségek rányomják bélyegüket a közös munkára. Az államtitkár az MTI-nek adott interjújában kiemelte: a korábbi vitákat el tudták választani az együttmûködés egyéb területeirõl, így a közlekedésfejlesztésben töretlenül folyt a közös munka.
Hans Niessl Európában egyedülállóan sikeres régiós kezdeményezésnek nevezte az együttmûködést, egyúttal megköszönte a magyar kormány támogatását. A tartományi vezetõ tájékoztatása szerint megvalósíthatósági tanulmány készül a Szentgotthárd és a dél-burgenlandi Gyanafalva (Jennersdorf) közötti vasúti fejlesztésrõl, és a tervek szerint az év második felében a határon átnyúló projektet Brüsszelben is bemutatják majd. A projekt a Neusiedler Seebahn osztrák vasúttársasággal és a Gyõr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt.-vel (GYSEV Zrt.) közösen valósul meg. A GYSEV Zrt. vezérigazgatója, Kövesdi Szilárd a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a fejlesztéskor kerékpártolókat építenek, utastájékoztató rendszert és a peronok térvilágítását valósítják meg, növelik a vasúti átjárók biztonságát, valamint a vonatok menetsebességét, amelynek eredményeképpen a Fertõszentmiklós és Nezsider vasútvonalon tíz perccel csökken majd a menetidõ.