..::Savaria On-line::.. - Hírek: Parragh: az autóipar a második legjelentõsebb ágazat Magyarországon
..::Savaria On-line::..

Navigáció
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Keress minket facebookon
sopronfest

balaton sound

efott

művészetek völgye

sziget

tábor fesztivál

strand fesztivál

MTI

  • Teljes a SopronFest programja

    Teljes a SopronFest programja

    2024.04.20 - Mintegy 75 helyszínen csaknem háromszáz programmal várja a látogatókat a 2. SopronFest máj...

  • MOL Nagyon Balaton: idén is világsztárok a fesztiválkínálatban

    MOL Nagyon Balaton: idén is világsz...

    2024.04.14 - Gregory Porter Veszprémben, a Morcheeba Paloznakon, Jan Blomqvist Tihanyban, a Purple Disco Mach...

  • Előadó-támogatói programot indít a WMMD

    Előadó-támogatói programot indít...

    2024.04.12 - Artist 2 Watch néven független hazai előadók részére indít komplex támogatási programot ...

  • Paolo Nutini júliusban az Akvárium Klubban lép fel

    Paolo Nutini júliusban az Akvárium ...

    2024.04.03 - Napjaink egyik legnépszerűbb brit dalszerző-előadója, az olasz származású skót Paolo Nut...

  • Sziget - Halsey, Liam Gallagher és Skrillex is fellép az idei fesztiválon

    Sziget - Halsey, Liam Gallagher és S...

    2024.03.27 - Mások mellett Liam Gallagher, Halsey, Skrillex, Janelle Monáe, Raye és Tom Odell neve is szere...

  • Debrecenben indul az idei Fülesbagoly Tehetségkutató

    Debrecenben indul az idei Fülesbagol...

    2024.03.25 - Debrecenben indul május 5-én az idei Fülesbagoly Tehetségkutató-sorozat. A mostani, négyál...

  • TÁBOR Fesztivál

    TÁBOR Fesztivál

    2023.08.26 - Jegyek a helyszínen kaphatók.


Parragh: az autóipar a második legjelentõsebb ágazat Magyarországon
Parragh: az autóipar a második legjelentõsebb ágazat MagyarországonZalaegerszeg, 2017. június 1., csütörtök (MTI) - Az elektronikai ipar után az autóipar a magyar gazdaság második legjelentõsebb ágazata, a beruházások üteme az idén várhatóan 10-12 százalékkal nõ ezen a területen, egyebek közt az Apollo gumigyára, a Samsung akkumulátorgyára és az Audi új gyártósorainak elkészültével - mondta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke csütörtökön Zalaegerszegen. Parragh László a Mobil Jármûipari és Logisztikai Kiállítás és Vásár keretében tartott jármûipari konferencián beszélt arról, hogy 2017 elsõ negyedévében 160 ezren dolgoztak a jármûgyártásban és az ahhoz szorosan kapcsolódó iparágakban. Megjegyezte, ha a következõ években is tartani tudja fejlõdési irányát a magyar ipar, akkor Magyarország felzárkózhat Európához, és ennek a fejlõdésnek az egyik legjelentõsebb motorja az autógyártás és a hozzá kapcsolódó iparágak. Vannak azonban olyan kockázatok, amelyek gátjai lehetnek a fejlõdésnek - jelezte a gazdasági kamara elnöke.

A kockázatok közé sorolta, hogy Csehország és Szlovákia után lakosságarányosan a harmadik Magyarország az autóiparban, de "nem vagyunk egyedül", más országok is felismerték az ágazatban rejlõ lehetõségeket. Nagy kockázat a képzett munkaerõ hiánya a közép- és felsõfokú végzettségûek között, ezért is szükséges az átjárhatóság biztosítása a szakmunkásképzésbõl a felsõoktatásba. A digitális tudás hiánya is akadálya lehet a gazdasági fejlõdésnek, mert hiába használnak sokan digitális eszközöket, arra már "kevesen képesek, hogy két excell-táblát összekapcsoljanak" - mondta. Jelentõs lemaradása van Magyarországnak a nyelvtudás tekintetében is, de az is nagyon fontos, hogy a tudás egyre nagyobb szerepet kapjon a gazdaságban - sorolta Parragh László. Kitért arra is, hogy az autóipar területén különösen szükséges a beszállítói láncok, klaszterek létrejötte, amelyekre jó példa a szlovák és a magyar jármûipari klaszter, illetve a Gyõr, Szombathely és Szentgotthárd mellett a tesztpálya révén Zala megyét is bekapcsoló klaszter fejlõdése.

Palkovics László oktatási államtitkár, a zalaegerszegi tesztpálya kormánybiztosa az önvezetõ jármûvek fejlesztésével kapcsolatos kérdésekrõl tartott elõadást, amelyben nem csak a technológiai, de a társadalmi és jogi kihívásokról is szólt. Említést tett arról, hogy ma már számos extra segíti a közlekedést, részben automatizálva is azt, mint a parkolási asszisztens vagy a sávtartó automatika, az emberi tényezõt azonban nem lehet figyelmen kívül hagyni. Érdekes kérdés például, hogy a mesterséges intelligencia miként választ a lehetséges variációk közül egy balesetveszélyes helyzetben, illetve jogilag ki tehetõ felelõssé egy önvezetõ jármû balesetekor. Kitért arra is, hogy Magyarországon mintegy 10 ezer mérnök foglalkozik autóipari elektronikával és nagyjából ugyanennyi a kommunikációs technológiával. Évtizedek óta folynak autóipari kutatások, fejlesztések Magyarországon hazai és külföldi vállalkozások, egyetemek, kutatóintézetek együttmûködésében.

Mindezekre építve döntött a kormány alig egy évvel ezelõtt arról, hogy Zalaegerszegen, hazai forrásból valósítja meg a mintegy 40 milliárd forintos beruházást igénylõ jármûipari tesztpályát. Itt nemcsak a hagyományos jármûvek, hanem az önvezetõ autók, az elektromos jármûvek vizsgálata, fejlesztése zajlik majd, amelyhez egyedülálló információtechnológiai és infrastrukturális háttér is csatlakozik majd - ismertette. Palkovics László kifejtette: alacsony sebességû és akár 250 kilométeres sebességû közlekedésre alkalmas pálya is készül, a változó fényviszonyokhoz való alkalmazkodás tesztelésére alagút épül, de lesz városi autós környezet szimulálására alkalmas terület is. Mindezen felül a valós forgalmi viszonyok között ugyancsak vizsgálni lehet majd a jármûveket, erre szolgál az országban Zalaegerszeg térségében elsõként megvalósuló 5G-s mobilhálózati fejlesztés és a leendõ R76-os gyorsforgalmi út "okosútként" történõ megépítése is.

A kétnapos zalaegerszegi jármûipari konferencia csütörtöki nyitónapján írta alá Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kormányzat más szereplõivel, a Magyar Telekom vezérigazgatójával és az önkormányzat, illetve az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezetõjével azt a megállapodást, amely szerint Magyarországon elsõként Zalaegerszeg térségében épül ki az 5G-s mobilhálózat tesztkörnyezete. A két nap során panelbeszélgetéseken, elõadásokon a kormányzat képviselõi mellett jelentõs autóipari, infokommunikációs és logisztikai cégek képviselõi a jármûipar jövõjével kapcsolatos kérdésekrõl osztják meg véleményüket.
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Még nem értékelték