A kampány folytatásaként ezúttal a VOLT, a Strand, a Balaton Sound és a Sziget fesztiválokon gyûjtik az adományokat a krízisház és az oktatási központ létrehozására, amelynek a megvalósítása "órási álom" lenne, egyben hiányt pótló, mert az autizmussal élõk mindennapjait könnyítenék meg - fogalmazott. A VOLT fesztiválon a kampány lényege, hogy minden egyes virágfûzér után, amelyet a fesztiválozók elfogadnak a Civil Zónában lévõ sátor környékén, a MOL Nyrt. száz forinttal támogatja a központ építését, s ugyanekkora összeget ad, ha a Megérteni. Elfogadni. Segíteni., vagy a Fesztiválozz a mosolyért hashteget használják fesztiválos közösségi médiás posztjaiknál a fiatalok.
A háttérbeszélgetésen Kõvári Edit, az Autisták Országos Szövetségének elnöke arról beszélt, hogy ha a szülök idõben megkapják azt az információt, hogy miért viselkedik másként a gyermekük, mint egy "átlagos" gyermek, akkor élhetõvé válhat az életük. Tapasztalata szerint, ha megvan a szakmai tudás és az autizmust támogató társadalmi környezet, akkor az emberek sokkal többet kaphatnak az autizmustól, más szemmel értékelik a világot, ami nagyszerû életet tud adni. A központ ebben is segítene.
Õszi Tamásné Patrícia, az Autizmus Alapítvány igazgatója is azt hangsúlyozta, hogy fontos az autizmus korai felfedezése. Amennyiben a szülõkben csak egy kis kétely is felmerül azzal kapcsolatban, hogy máshogy viselkedik a gyermekük, fontos, hogy kivizsgáltassák. Hozzátette, hogy ugyanakkor rengeteg az emberekben a tévhit errõl az állapotról, s az Út a Mosolyért Alapítvány kampányai ebben is segítenek. Fekete Gy. Viktor, az Autista vagyok blog szerzõje hangsúlyozta: a legfontosabb, hogy ha egy gyermekrõl kiderül, hogy autista, tudatosítani kell, hogy az nem a szülõ és nem a gyermek hibája. Úgy vélekedett, hogy ha a társadalom csak egy kicsit is tudna alkalmazkodni az autistákhoz, akkor az a mindennapokban fel sem tûnne. Példaként említette, hogy a vakoknál és gyengénlátóknál hangjelzések és útburkolati kiemelkedések segítik a közlekedést.