- Nyomtatás
- 2020.04.30.
- Programajánló
„A mostani helyzetre nincs történelmi tapasztalat – mondta Kádár Tamás, a Sziget fõszervezõje - ezért a megoldás kulcsa sincs a zsebünkben. Egyelõre csak végtelen szomorúságot érzünk, hogy a rengeteg munka, szeretet és odaadás, amit a kollegáink évtizedek óta ezekért a fesztiválokért és a vendégeinkért tesznek, idén semmivé vált.” A fõszervezõ szerint most mindenek elõtt ki kell alakítani az elõvételes jegyvásárlók számára az optimális megoldást, legyen szó a jegyek jövõ évi felhasználhatóságáról vagy a visszatérítés menetérõl. A nemzetközi példákat elemezve minderre számos megoldás látott már napvilágot, vannak országok, ahol külön jogszabályokkal is támogatják, szabályozzák ezt a folyamatot. „Az biztos, hogy ez a precedens nélküli helyzet nagyon komoly anyagi károkat okoz a teljes fesztiválpiacon, és ezáltal az országnak is, rengeteg munkahely és cég sodródik veszélybe” - mondta Kádár, aki hozzátette, hogy bár elindultak az egyeztetések a kormányzattal az esetleges segítségrõl, az iparágat érintõ mentõcsomagról és a különféle szakmai szervezetek régóta egyeztetnek többfajta vészforgatókönyvrõl, de konkrét eredményre még nem jutottak a fesztiválszervezõk a döntéshozókkal.
„Számunkra most az az elsõdleges szempont, hogy a vendégeink a lehetõ legkedvezõbb megoldást kapják, és jövõ nyáron együtt élvezhessük ezeket a világszínvonalú fesztiválokat. Elképzelhetetlen a gondolat is, hogy 27 év kitartó és szeretett munkája, az eredményeink és nem utolsó sorban a több millió eddigi látogatónk fesztiválélményének lehetõsége egyik pillanatról a másikra lenullázódjon. Egyelõre tehát türelmet kérünk, keressük a megoldást, azonban az biztos, hogy az sokat jelentene, ha azok a látogatók, akik már megvásárolták elõvételben a jegyet, ezt a jövõ évi fesztiválra való befektetésként kezelnék”- tette hozzá Kádár.