A gyakorlat során több tonna, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által lefoglalt kerozint, gázolajat és egyéb tûzveszélyes folyadékot gyújtottak meg, a lángok mintegy öt emelet magasságra csaptak fel.
Jambrik Rudolf, a Dél-pesti Katasztrófavédelmi Kirendeltség vezetõje az MTI-nek elmondta, a gyakorlat a kiképzésbe illeszkedik. A több tonna üzemanyag meggyújtásával akkora hõ keletkezik, mint amekkora egy lezuhanó repülõgép kigyulladásakor. A gyakorlattal a repülõtéri tûzoltók az elméletben megtanult, és „szárazon” begyakorolt technikát tudják tovább tökéletesíteni. A tûz hõmérséklete eléri a kétezer fokot, a tûzoltókon pedig közel kétszáz fokot mérnek – mondta Jambrik Rudolf hozzátéve: amellett, hogy a hõterhelést tesztelik, a tüzet kordában is kell tartani.„Számítógépen és papíron nem tudunk megtanulni tüzet oltani” – hangsúlyozta.Évente több ilyen gyakorlatot tart a repülõtéri katasztrófavédelem, idén ez a harmadik ilyen próba, amelyre tûzoltók önként is jelentkeztek. Jambrik Rudolf sikeresnek és eredményesnek minõsítette a gyakorlatot, amelyet az angol Jet2 fapados légitársaság Dalamanból Glasgow-ba tartó járata miatt késve tudtak csak elkezdeni, mivel a légitársaság Boeing 737-800-as típusú gépe mûszaki hiba miatt Budapesten megszakította útját.