..::Savaria On-line::.. - Hírek: Németh Lászlóné: rövidesen a kormány elé kerülhet a közlekedésfejlesztés stratégiája
..::Savaria On-line::..

Navigáció
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Keress minket facebookon
sopronfest

balaton sound

efott

művészetek völgye

sziget

tábor fesztivál

strand fesztivál

MTI

  • Teljes a SopronFest programja

    Teljes a SopronFest programja

    2024.04.20 - Mintegy 75 helyszínen csaknem háromszáz programmal várja a látogatókat a 2. SopronFest máj...

  • MOL Nagyon Balaton: idén is világsztárok a fesztiválkínálatban

    MOL Nagyon Balaton: idén is világsz...

    2024.04.14 - Gregory Porter Veszprémben, a Morcheeba Paloznakon, Jan Blomqvist Tihanyban, a Purple Disco Mach...

  • Előadó-támogatói programot indít a WMMD

    Előadó-támogatói programot indít...

    2024.04.12 - Artist 2 Watch néven független hazai előadók részére indít komplex támogatási programot ...

  • Paolo Nutini júliusban az Akvárium Klubban lép fel

    Paolo Nutini júliusban az Akvárium ...

    2024.04.03 - Napjaink egyik legnépszerűbb brit dalszerző-előadója, az olasz származású skót Paolo Nut...

  • Sziget - Halsey, Liam Gallagher és Skrillex is fellép az idei fesztiválon

    Sziget - Halsey, Liam Gallagher és S...

    2024.03.27 - Mások mellett Liam Gallagher, Halsey, Skrillex, Janelle Monáe, Raye és Tom Odell neve is szere...

  • Debrecenben indul az idei Fülesbagoly Tehetségkutató

    Debrecenben indul az idei Fülesbagol...

    2024.03.25 - Debrecenben indul május 5-én az idei Fülesbagoly Tehetségkutató-sorozat. A mostani, négyál...

  • TÁBOR Fesztivál

    TÁBOR Fesztivál

    2023.08.26 - Jegyek a helyszínen kaphatók.


Németh Lászlóné: rövidesen a kormány elé kerülhet a közlekedésfejlesztés stratégiája
Németh Lászlóné: rövidesen a kormány elé kerülhet a közlekedésfejlesztés stratégiájaBükfürdõ, 2014. március 18., kedd (MTI; fotó: mno.hu) - Elkészült és hamarosan a kormány elé kerül a nemzeti közlekedési stratégia, amely középtávon 2020-ig a következõ uniós tervezési ciklus végéig tartalmazza a legfontosabb fejlesztési célokat, de az anyag ennél hosszabb távra 2050-ig is elõretekint - hangsúlyozta Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter kedden a Vas megyei Bükfürdõn egy közlekedésfejlesztési és beruházási konferenciát megnyitva. A dokumentumon, amelyen három évig dolgoztak a szaktárcánál, "összközlekedési szemlélettel" készült az egyes közlekedési ágazatok egymáshoz való viszonyát is mérték, elemezték és modellezték benne. Hozzáfûzte: az elfogadott nemzeti közlekedési stratégiát az Európai Unió számára is meg kell küldeni, mivel ezen alapul majd az a közlekedésfejlesztési operatív program is, amely alapján 2014-2020 között lehívhatóvá válnak a közlekedés fejlesztésére fordítható uniós források. Németh Lászlóné elmondta: a kidolgozott stratégiai szakmai és társadalmi egyeztetése lezajlott, az anyagot számos szakmai és civil szervezet véleményezte, amelyhez szavai szerint 1700 módosító javaslat és megjegyzés érkezett. A tárcavezetõ tájékoztatása szerint a stratégiában szerepelnek azok a gazdasági csomópontok, ahol fontos az infrastruktúra fejlesztése, de tartalmazza azoknak a periférikus területeknek a listáját is, amelyeknek a bekapcsolása a közlekedési infrastruktúrába szintén nélkülözhetetlen. Az elkészült stratégiai anyagból egyértelmûen látszik, hogy felül kell vizsgálni a közlekedési infrastruktúra hálózat fõváros központúságát és azt oldani kell - mondta. Ugyancsak foglalkozik a stratégiai anyag azzal a kérdéssel is, hogyan lehetne energia függõségünket csökkenteni, az üzemanyagok árának növekedését megállítani, a meglévõ jármûállományt környezetkímélõbbre cserélni - mondta. Németh Lászlóné közölte: tovább kívánják fejleszteni a közösségi közlekedést, az autóbusz és vasúti menetrendek összehangolása, a közös jegy- és tarifarendszer bevezetése az utasok kényelmét szolgálja. Németh Lászlóné felidézte, hogy az EU elsõsorban a vasúti fejlesztéseket szorgalmazza, ugyanakkor Magyarországnak a közútfejlesztésben is évtizedes hiányokat kell pótolnia, továbbra sem mondhatunk le új utak építésérõl és a meglévõ fõ és mellékutak felújításáról, korszerûsítésérõl.
Kiemelt stratégia célnak nevezte, hogy a megyeszékhelyeket összekössék egymással és azt is, hogy egészen az országhatárig megépüljenek azok a nemzetközi tranzitfolyosók, amelyek a települések elkerülésével levezethetik az egyre növekvõ tranzitforgalmat.
Csepreghy Nándor, Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációjáért felelõs helyettes államtitkára a konferencián azt mondta: Magyarországon a közlekedésfejlesztésre fordítható pénzek 97 százalékát az uniós források biztosítják és szavai szerint bármekkora legyen is a gazdasági növekedés, nem várható, hogy ez az arány belátható idõn belül 50 százaléknál kevesebb legyen.
Szavai szerint 2014-2020 között 1700 milliárd forintot szeretnénk közlekedésfejlesztésre elkölteni, 600 milliárd forintot fordítanánk az úgynevezett összeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére, 300 milliárd forintot a városi és elõvárosi közlekedés megújítására és mintegy 800 milliárd forintot a vasúti közlekedés fejlesztésére.
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Még nem értékelték