Az új M85-ös gyorsforgalmi út külön szintû csomóponttal kapcsolódik majd az M1-es autópályához, és a 85-ös fõúttal párhuzamosan halad nyugati irányba annak déli és északi oldalán, majd csatlakozik az Enesét elkerülõ szakaszhoz. Loppert Dániel elmondta: az Enese és a Csorna elkerülõ közötti 7 kilométer hosszúságú, szintén 2-szer 2 sávon megépülõ útszakaszra vonatkozó közbeszerzési eljárás még folyamatban van, a hónap végén hirdetnek eredményt. A Csornát elkerülõ út tájékoztatása szerint két ütemben épülhet meg, az elsõ ütemben egy 12,5 kilométer hosszúságú szakasszal a várost keleti irányból való elkerülés, a másodikkal pedig a déli irányból való elkerülés lehetõségét teremtik meg. Ez utóbbi, az elkerülõ út déli része csatlakozik majd az M86-os, Szombathely felé vezetõ úthoz, egy úgynevezett elválási csomóponttal, közben külön szinten keresztezi majd a Csornától Pápa irányába vezetõ vasútvonalat is - részletezte.
A kommunikációs vezetõ szólt az M86-os fõút Csorna és Szombathely közötti 41 kilométer hosszúságú szakaszának beruházásáról is, amely ismertetése szerint 2016 nyarára készülhet el, ettõl az idõponttól az M86-M85 gyorsforgalmi úton kétszer két sávon 110 kilométeres óránkénti sebességgel Szombathelytõl egészen Gyõrig lehet autózni. Az épülõ út majdani nyomvonala mellett Kónynál tartott sajtótájékoztatón Gyopáros Alpár (Fidesz) országgyûlési képviselõ elmondta: Csorna több mint egy évtizede szenved a hatalmas átmenõ forgalomtól, az elkerülõ út építése - a korábbi szocialista ígéretek ellenére rendkívül elhúzódott. Az elkerülõ út megépülésével képviselõi programja egyik legfontosabb célja teljesül - emelte ki.